Gjør avvikshåndteringen enkel og effektiv

Av Eivind Moen 29. aug. 2017

Virksomheter som er gode på å håndtere avvik, øker både produktivitet og kvalitet samtidig som de bygger en kultur for læring og forbedring. Gjør du dette riktig, skaper det positive ringvirkninger for HMS, kvalitet, læring, internkommunikasjon og produktivitet. Ikke er det veldig arbeidskrevende heller - så lenge prosessen er enkel og tydelig.

Les mer >

Temaer: Avvikshåndtering

Evaluering av hendelser har mye å si for virksomhetens omdømme

Av Jan Terje Sæterbø 9. mai. 2017

Måten man håndterer en krise på kan ha store konsekvenser for omdømmet, og for de som er ansvarlige, spesielt i det private næringslivet. I det offentlige er ikke konsekvensene like brutale, noe eksempelvis Gjørv-rapporten etter 22. juli viste. Men privat sektor har likevel mye å lære av det offentlige, særlig når det gjelder evaluering av hendelser.

Les mer >

Temaer: Avvikshåndtering, Evaluering

Fra lite munnsår til alvorlig krise

Av Eivind Moen 31. jan. 2017

 Hva forårsaker uønskede hendelser og, i verste fall, alvorlige kriser? Starter enhver krise med at noe stort og omfattende inntreffer, eller kan det starte i det små og deretter - nærmest krypende - komme ut av kontroll? Og kanskje viktigst av alt: Kan man unngå at et lite avvik eskalerer og blir en alvorlig krise? 

Les mer >

Temaer: Ledelse, Avvikshåndtering

New Call-to-action

Søk i bloggen

One Voice AS

One Voice er en teknologibedrift, etablert i 2006, med hovedkontor i Trondheim. Vi leverer programvareløsninger innen blant annet risiko- og sårbarhetsanalyser, beredskapsplanlegging og hendelse- og krisehåndtering. Vårt hovedprodukt CIM® er verdensledende innen krisehåndtering, og omtales som det nasjonale beredskapssystemet.

Besøk onevoice.no