Trenger du å kommunisere på vegne av bedriften i ferien?

Av Yngve Resell Mo 27. jun. 2017

Jeg vil påstå at en god kommunikasjonsavdeling håndterer de fleste uønskede hendelser før de får utvikle seg til et problem for virksomheten. Det som kunne blitt en krise for produksjon, salg eller omdømme, kveles lenge før det får utvikle seg til en. Problemet er at de uønskede hendelsene ikke er pålagt minimum tre ukers ferie i sommermånedene.

Les mer >

Temaer: Krisehåndtering, Media og Krisekommunikasjon

Har du risikovurdert bruken av sosiale medier i virksomheten din?

Av Yngve Resell Mo 20. des. 2016

«Sykehus laget Snapchat-konto – lekket taushetsbelagt pasientinfo» kunne vi lese på forsiden på vg.no forleden. I artikkelen kan vi lese om bakgrunnen for hvorfor sykehuset hadde etablert egen Snapchat-konto, og at de på veien hadde gjennomført en muntlig risikoanalyse. Vel og bra tenker jeg, men så kommer hverdagen.

Les mer >

Temaer: Risiko, Media og Krisekommunikasjon, Sosiale medier

God kommunikasjon i beredskapsstaben bedrer krisehåndteringen

Av Jan Terje Sæterbø 18. okt. 2016

Shit in - shit out. Moderne digitale krisehåndteringsverktøy blir ikke bedre enn folkene som bruker dem. Innad i en beredskapsstab må man etablere enkle og tydelige regler for hvordan man skal kommunisere. Når ulykken er ute, er det de første minuttene som er utslagsgivende for hvordan krisen håndteres. Da er det viktig at relevant informasjon er tilgjengelig. Men like viktig er det at alle involverte forstår den.

Les mer >

Temaer: Beredskap, Media og Krisekommunikasjon

Krisekommunikasjon: Slik styrker du bedriftens omdømme under en krise

Av Yngve Resell Mo 1. mar. 2016

 En krise vil i mange tilfeller gi virksomheten din stor plass i mediebildet. Selv om omstendighetene kan være både dramatiske og tragiske, kan det du uttaler som leder bidra til å styrke omdømmet til bedriften. Det motsatte er naturlig nok også tilfelle. Det kan være snakk om en så kritisk situasjon for bedriften at det er lov å bruke en gammel klisje for å beskrive viktigheten av god krisekommunikasjon: Vinn eller forsvinn.

Les mer >

Temaer: Ledelse, Krisehåndtering, Media og Krisekommunikasjon

New Call-to-action

Søk i bloggen

One Voice AS

One Voice er en teknologibedrift, etablert i 2006, med hovedkontor i Trondheim. Vi leverer programvareløsninger innen blant annet risiko- og sårbarhetsanalyser, beredskapsplanlegging og hendelse- og krisehåndtering. Vårt hovedprodukt CIM® er verdensledende innen krisehåndtering, og omtales som det nasjonale beredskapssystemet.

Besøk onevoice.no